Päivitetty 2.4.2020

Korona viruksen vaikutus toimistoomme 

Tartuntariskin pienentämiseksi emme toistaiseksi ota asiakkaita vastaan toimistollemme. Olemme päättäneet, että asiakkaat, jotka vielä toimivat paperimateriaalilla, voivat jättää kirjanpitoaineistonsa aulaamme aineistolle osoitettuun paikkaan. Koko henkilökuntaamme on ohjeistettu tekemään etätöitä, kun mahdollista, joten laitathan kirjanpitäjällesi tai palkanlaskijallesi sähköpostin aineiston tuomisesta. Palvelemme edelleen puhelimitse, sähköpostilla ja tarvittaessa videoneuvotteluilla. 

 

Autamme kaikkia yrityksiä valtion tukien hakemisessa

Elämme poikkeuksellisia aikoja. Monen elinvoimaisenkin yrityksen toiminta on uhattuna koronaviruksesta johtuen. Haluamme olla yrityksille avuksi kaikilla mahdollisilla tavoilla. Yhtenä avun muotona tarjoamme apuamme valtiontukien hakemiseen. 

Yritysmuodosta ja koosta riippuen voisimme ensimmäiseksi hakea teille tukea ELY-keskukselta (1-5 henkeä työllistävät) tai Business Finlandilta (yli 6 henkilöä työllistävät). Molemmista on mahdollista saada 12 500 €:n suunnitteluprojektille 10 000 €:n tuen (omarahoitus osuus 20%, tähän kelpaavat mm. normaalit palkkakulut). Toisessa vaiheessa voimme hakea teille lisää tukea ensimmäisen vaiheen projektisuunnitelman toteutukseen. 

Valtio on päättänyt, että yksinyrittäjät hakevat toimintatukea ensisijaisesti omasta kunnastaan. Haun on tarkoitus aueta kahden viikon sisällä. Tuen määrä on 2000€. Kerromme tästä lisää, kun valtio tiedottaa asiasta.

Huom! Jos yrityksesi työllistää 1-5 henkeä, teemme hakemuksen ELY-keskuksen palvelun kautta. Tarvitsemme tällöin suomi-fi -valtuudet rahoitushakuun, jos et ole vielä asiakkaamme. Katso ohjeet valtuuden antamiseen tästä! Valtuuden antaminen vie muutaman minuutin.

Mikäli ET jostain syystä vielä ole asiakkamme, mutta haluat, että autamme sinua tukien hakemisessa, paina TÄSTÄ. Linkki ohjautuu Microsoft Forms kyselylomakkeelle, jossa kysymme hakemusta varten tarvittavia tietoja. Olemme tämän jälkeen sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Mikäli olet asiakkaamme, löydät sähköpostistasi jo kyseiseen tuen hakemiseen soveltuvan esitietolomakkeen. Esitietolomakkeen täyttämällä, saamme kaikki tarvittavat tiedot hakemuksen aloittamiseksi. 

 

Yrittäjille työmarkkinatukea – 724 € / kk

Yrittäjille on tulossa laajennettu yrittäjän työttömyyskorvaus, jota voi hakea mikäli kriteerit täyttyvät. Työttömyysturvaa haettaessa yksinyrittäjän toimintatuki otetaan myös huomioon. Työmarkkinatuen määrä on 724€/kk ja sen saaminen edellyttää, että yritystoiminnasta saatavat tulot ovat vähemmän kuin 1089,67€/kk jokaista yrityksessä yrittäjänä työskentelevää henkilöä kohti tai, että yrittäjän päätoiminen työskentely on päättynyt. Työmarkkinatukea maksetaan ilman omavastuu aikaa 16.3 – 30.6 väliseltä ajalta.

Yrittäjä, ilmoittaudu TE-toimistoon työttömäksi työnhakijaksi viimeistään 15.4 ja anna selvitys päätoimisen työskentelyn päättymisestä tai tulon vähentymisestä koronavirusepidemiasta johtuen. Anna selvitys toimialasta ja siitä, miten virus ja sen mukana tullet rajoitukset/suositukset ovat aiheuttaneet päätoimisen työskentelyn loppumisen. Jos yrittäjä on rekisteröitynyt ajallaan (15.4 mennessä), hänellä on oikeus tukeen takautuvasti, kunhan edellytykset täyttyvät. Voit ilmoittautua työnhakijaksi vaikka heti. Tämän tuen saaminen ei sulje pois oikeutta saada yksinyrittäjätukea. Työttömyysturva on henkilökohtaisiin menoihin. Työmarkkinatukeen ovat oikeutettuja kriteerit täyttävä yrittäjä, yrityksen koosta tai yhtiömuodosta riippumatta.

Lähde yo. tietoihin: Business Finland & ELY-Keskus & Suomen Yrittäjät 

 

Jos sinulla on muuta kysyttävää ota meihin helposti yhteyttä tällä yhteydenottolomakkeella painamalla tästä!

 

Toimenpiteitä, joilla voitte parantaa rahoitustilannettanne: 

 

Yrittäjän tärkeimmät linkit poikkeustilanteen aikana:

Seuraa Verohallinnon opastuksia:  

Suomen yrittäjät:

TEM tiedottaa:

TEM tiedottaa yksinyrittäjille:

ELY-keskus:

Valtioneuvosto:

THL tiedottaa Koronaviruksesta:

TE-Toimisto – ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi:

Seuraamme tilannetta ja tiedotamme asiakkaitamme asiakaskirjeellä, sosiaalisessa mediassa sekä verkkosivuillamme meidän, verottajan tai muiden viranomaisten erityisjärjestelyistä, jotka vaikuttavat taloushallintoon.  

 

Sähköistä laskutuksesi, kirjanpitoon ja kirjanpitäjällesi asti

Suosittelemme asiakkaillemme käyttöön Avisor-ohjelmistoa. Avisor-pro on kustannustehokas laskutusohjelma, jolla:

  • Lähetät myyntilaskusi todella helposti ja nopeasti
  • Vastaanotat omat ostolaskusi verkkolaskuina
  • Maksat kaikki laskusi

Ohjelma on todella helppokäyttöinen. Vain 3 %:ia asiakkaistamme on halunnut tai pyytänyt koulutusta ohjelman käyttöön, sen jälkeen kun ovat saaneet tunnuksensa sähköpostiin.

 

Myyntilaskut voi lähettää niin kuin asiakkaasi haluaa:

  • Itse tulostaen
  • Sähköpostitse suoraan järjestelmästä
  • Tulostuspalvelua käyttäen (automaattinen postitus)
  • Verkkolaskuna

Kaikilla tavoilla lähetettäviin laskuihin voit myös lisätä liitteitä, mikäli sille on tarvetta. Avisor pitää huolta saamisistasi pankkiyhteyden avulla päivittäin. Sinun ei tarvitse tarkastaa, onko asiakkaasi maksanut laskusi, sillä Avisor tekee tämän puolestasi ja lähettää halutessasi myös huomautuslaskut automaattisesti.

Ostolaskut ja kuitit:

  • Verkkolaskut
  • Sähköpostiohjauksella lisätyt laskut
    • Ota kuva kuitista tai laskusta ja lähetä sähköpostilla
    • Skannaa automaattisesti sähköpostiin
  • Lisää lasku tai kuitti tietokoneeltasi

Sinun ei tarvitse tehdä mitään, jotta verkkolaskut saapuvat järjestelmään. Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun lasku on saapunut. Ei manuaalisia hakemisia tai mitään kommervenkkejä.

Kun olet vastaanottanut tai lisännyt ostolaskun järjestelmään, voit maksaa sen avisoriin sisäänrakennetun pankkiyhteyden avulla aivan kuten maksaisit sen mistä tahansa muualta. Avisor käyttää pankkien Web Services kanavia, joten kaikki maksut ovat turvattuja ja kulkevat pankkiverkossa.

Pankkiyhteyden avulla:

  • Saat laskujen viitteet päivittäin – Avisor kohdistaa ne automaattisesti myyntilaskuille
  • Saat tiliotteet siinä rytmissä, kun itse haluat
  • Voit päivittää tilisi saldoa
  • Voit maksaa tililtäsi, kuten nettipankin kautta

Kun käytät Avisoria, niin kaikki yrityksesi kirjanpitomateriaali on jo kirjanpitäjälläsi, eikä sinun tarvitse ottaa kopioita tai kuljettaa niitä erikseen kirjanpitäjällesi. Avisoria on todella helppo käyttää ja autamme sinut siinä alkuun.

Avisor-Pro hinta on 24,90€/kk + laskujen lähetys- ja vastaanottotransaktiot. 
Maksat siis selkeän kuukausihinnan sekä laskujen lähetyksestä, että vastaanotosta. EI mitään piilokuluja tai käyttäjäkohtaisia kuluja.

TARJOUS: Nyt tarjoamme asiakkaillemme 3 kuukautta Avisor käyttöä kuukauden hinnalla. Voit ottaa Avisorin käyttöön suoraan nettisivuilta. Kun otat ohjelmaa käyttöön, muista käyttää kampanjakoodia Korona2020. Käyttöönotto on helppo ja nopea, ohjelma opastaa sinua siinä. Mikäli tarvitset apua, voit olla meihin yhteydessä.

lisätietoja: www.avisor.fi 

Ole meihin yhteydessä tästä!

 

  • Pika-tarvekartoitus